tirsdag 26. januar 2010

Ting, og ei som skal selge

Ellen Mersland vokste opp på Sørlandet med auksjoner og
loppemarkeder.
"Det blir ingen sommer uten loppemarkeder. Jeg må iallfall ha èn
ordentlig god dødsboauksjon. Da er sommeren reddet.
Men jeg har en regel om at når en ting kommer inn i huset, skal en annen ting ut!"


Til salgs: "TV-kanne". "Den var mormors, og er den første tv-kanna som kom
til Norge. Før det brukte man bare termos. Den har bare tre ben, men det har
den alltid hatt, også da mormor hadde den."


Til salgs: "Retrokjole". "Du skulle bare visst hvor fin jeg var i denne,
men nå kommer den aldri til å passe mer."


Til salgs: "Grønne stoler". "De passer ikke inn hos meg. Blir så små i
stua. Men egentlig håper jeg at ingen kjøper de, så jeg kan ta de med hjem
igjen. Kanskje de kommer til å passe da?"



Til salgs: "Bobsey-barnabøker". "Ungene mine var alltid flinke til å kjøpe
bøker brukt."
Bobseybarnabøkene som Ellen har funnet fram har allerede hatt tre
eiere, nå er de klare for en ny.

(Foto: Ingun A. Mæhlum)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar